Wikipedia

Rezultatele căutării

sâmbătă, 26 martie 2022

FOTBAL: Edi Iordănescu consideră că naționala nu a avut mobilitate și ritm în primul mitan al amicalului cu Grecia

La finalul meciului de pregătire cu Grecia (0-1), disputat pe stadionul Steaua, vineri, 25 martie, Edward Iordănescu a vorbit la problemele medicale cu care s-a confruntat lotul național, dar și la nereușitele din jocul tricolorilor. Selecţionerul a fost nemulțumit în special de jocul din primul mitan, mult prea static. 

Edi Iordănescu a subliniat la ProX că meciul cu Grecia a fost un test foarte util. ”Îmi pare rău de problemele pe care le-am avut pentru că ne-a dat peste cap clar procesul de pregătire. În sensul în care gândisem ceva, ne-am adaptat, după care ne-am readaptat la situaţie. Nu a fost uşor, dar îmi doream un test cu o echipă de nivelul Greciei. Și când spun asta înseamnă că apreciez nivelul Greciei. Am văzut toate meciurile din preliminarii şi pot să spun că o echipă care face egal în Spania, care pierde, 1-0, acasă, cu Spania, dintr-un penalty, care bate Suedia, e clar că e o echipă care are un nivel bun şi astăzi au demonstrat asta. Noi ne-am dorit un rezultat bun. Să începem bine, să prindem curaj. Au fost lucruri care nu au funcţionat, dar pentru mine a fost test util ca să tragem anumite concluzii şi sunt suficiente concluzii pe care le tragem astăzi. Și prima şi cea mai puternică e că avem cu adevărat de muncă”. 

Selecționerul a făcut o radiografie la cald: ”În prima repriză nu am intrat cu tonusul potrivit. Am avut şi un pic de trac, cel puţin o parte dintre băieţi. Nu am avut circulaţia mingii. Nu am avut mişcare, mobilitate suficientă. Am cerut mult la picior. Am fost destul de statici. Nu am accesat suficient profunzimea. Atunci când am accesat am creat ocazii. E clar că în prima repriză echipa nu a livrat suficient. Repriza a doua, au fost anumite discuţii la pauză. Am încercat să le dau încredere. Am încercat să-i stimulez. Am încercat să facem nişte corecţii, în mod special din punct de vedere tactic. Și cu siguranţă că repriza a doua a fost ceva mai apropiată de ceea ce ne dorim. Pentru că am avut alt ritm, am avut altă circulaţie, altă profunzime, altă mobilitate în teren şi am generat ocazii. Am generat şi momente statice şi consider că, cu puţină şansă, puteam să marcăm şi să obţinem un rezultat pozitiv astăzi”. 

Antrenorul s-a ferit să facă aprecieri nominale: ”Cei care au intrat de pe bancă au făcut-o foarte bine. Am încredere în grupul ăsta pentru că eu sunt cel care i-a adus aici. Suntem foarte atenţi la jucătorii tineri şi foarte tineri care vin din spate. Și azi am avut doi debutanţi. Sunt în continuare şi alţii pe care îi observăm. Important este că cu acest joc, cu cel din Israel, să dea Dumnezeu să nu mai avem probleme majore. Să tragem o primă linie şi să avem o primă analiză. Eu sunt încrezător. Sunt pozitiv. Grupul a răspuns bine la procesul foarte scurt de pregătire pe care l-am avut. Eu văd perspective pentru echipa naţională şi am încredere în jucătorii echipei naţionale şi în potenţialul lor”. 

Întrebat fiind dacă România se califică la un turneu final, Iordănescu a ocolit un răspuns direct: ”Dacă sunt lucruri negative, sunt. Mă bucur că au fost acum. Încercăm să le corectăm. Avem timp. Sper ca atunci când începem meciurile cu adevărat importante, oficiale, să putem să avem o altă exprimare şi o altă eficienţă", a declarat Iordănescu la microfonul ProX.

Noul selecționer a acuzat, totodat[, probleme medicale cu care s-a confruntat lotul național: "Mi-e frică să nu se agraveze, din ce informaţii am. Patru sunt în camere izolaţi. Au fost opt, am recuperat, teoretic recuperat, pentru că nu au fost sută la sută... De exemplu, Raţiu nu a făcut antrenamentul de azi dimineaţă cu echipa şi mai sunt încă 3-4 care acuză situaţii cu probleme medicale. Ne-am şi testat. Aşteptăm să primim şi testele. Nu voiam asta şi nu speram să se întâmple asta la primul joc, dar asta este situaţia”.

Unicul gol a fost marcat de Bouchalakis, în minutul 39, cu o lovitură cu capul de la 7 metri. 

Aceasta a fost cea de-a 35-a confruntare dintre România și Grecia la fotbal. Naționala noastră a câștigat 18 partide, Grecia 7, iar 10 s-au încheiat la egalitate. De asemenea, golaverajul e favorabil Tricolorilor: 70-36.

Acesta a fost primul meci al României cu selecţionerul Edward Iordănescu. Acesta a fost numit în funcţie în 25 ianuarie, înlocuindu-l pe Mirel Rădoi. În vârstă de 43 de ani, acesta a fost semnat un contract valabil pentru următoarele două competiții, Liga Naţiunilor şi preliminariile Campionatului European din 2024.

România va mai disputa un meci amical marţi, 29 martie, la ora 20.45, cu Israel, în deplasare.

Au evoluat următoarele echipe:

România: 1. Niţă – 2. Raţiu, 6. Chiricheş (cpt.), 17. Rus (4. Drăguşin, 87), 22. Camora (3. Toşca, 75) – 18. R. Marin, 23. Bordeianu (13. Mihăilă, 75) – 20. Mitriţă (21. Popescu, 62), 8. Cicâldău, 10. Maxim (11. Ivan, 62) – 9. Puşcaş (19. Tănase, 61)

Selecţioner: Edward Iordănescu

Grecia: 1. Vlachodimos – 14. Rota, 22. Mavropanos, 17. Hatzidiakos, 21. Tsimikas – 20. Mantalos-cpt. (15. Chatzigiovanis, 81), 23. Siopis, 5. Bouchalakis (19. Douvikas, 57) – 18. Limnios (11. Bakasetas, 57), 7. Giakoumakis (16. Pavlidis, 72), 10. Pelkas (8. Alexandropoulos, 81)

Selecţioner: Gustavo Poyet

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...