Wikipedia

Rezultatele căutării

joi, 24 martie 2022

RUGBY / ROMÂNIA: Andy Robinson crede că erorile din meciul cu Spania au făcut ca România să rateze calificarea directă la Cupa Mondială din Franța

Antrenor al echipei de rugby a României, Andy Robinson a făcut o analiză a evoluției Stejarilor în ultimele meciuri din Rugby Europe Championship. Englezul a declarat pentru rugbyromania.ro că prin jocul din primele 30 de minute ale meciului din Spania, jucătorii săi au anulat tot efortul depus în cele 5 dispute ale ediției 2022 a REC. România a ocupat locul 3 în clasamentul cumulat al edițiilor din 2021 și 2022 a competiției, ratând calificarea directă la Cupa Mondială de anul viitor. Naționala noastră va participa în noiembrie, anul acesta, la turneul de recalificare.

Robinson a făcut o analiză a evoluțiilor din acest an în REC: ”Per total am avut evoluţii bune. Am progresat mult faţă de anul trecut în felul în care jucăm, felul în care încercăm să atacăm. Apărarea a fost mai bună. Am avut şi momente mai puţin bune în meciuri, când ne-am pierdut concentrarea. Am permis adversarului să ne domine şi să marcheze, dar am găsit soluţii să trecem peste aceste momente şi să avem şansa de a câştiga din nou, ca în meciurile cu Georgia, Portugalia sau Rusia. Cel mai dezamăgitor moment pentru noi au fost acele 30 de minute înainte de pauză în meciul cu Spania, pentru că acele minute ne-au oprit cu adevărat să ne calificăm direct la Cupa Mondială din Franţa, de pe locul doi. Cred că asta a fost cu adevărat greu pentru noi, acea totală lipsă a jocului timp de 30 de minute a făcut ca tot efortul depus de jucători în cele cinci meciuri să fie practic anulat", a declarat Robinson, care s-a referit la ultimul meci, cel de la Amsterdam: ”Am început foarte bine meciul cu Țările de Jos. Am marcat patru eseuri și ne-am pus într-o situație bună. Însă la fel cum s-a întâmplat în toate meciurile pe care le-am jucat în acest sezon, am făcut câteva greșeli pentru care am fost sancționați. În acest meci, chiar înainte de pauză, am făcut câteva greșeli, am primit penalități, iar asta trebuie să fie o lecție din care să învățăm: indiferent de progresul pe care îl facem, ceea ce trebuie să înțelegem este că dacă am făcut o greșeală nu putem să mai facem una și încă una, ceea ce practic am făcut tot sezonul”.

Robinson a subliniat că în meciul cu Georgia România a avut același joc bun timp de 80 de minute. Ceea ce nu s-a întâmplat și în celelate meciuri. ”Cred că acest lucru a fost cauzat de lipsa de concentrare, de greșelile individuale pentru care suntem pedepsiți aspru, de pase greșite care se transformă în intercepții, de faze de atac pe care nu le putem transforma în puncte, prin eseurile foarte ușoare pe care le luăm... Avem momente peste care trecem greu. Repetăm aceleași greșeli. Per total, însă, am progresat și asta trebuie să fie lucrul spre care să privim, suntem o echipă superioară celei de anul trecut anul trecut. Cât despre Spania, ei sunt într-o formă bună. Au câștigat patru meciuri, au multe puncte bonus și aici s-a făcut diferența. Au adunat suficiente pentru a fi înaintea noastră în clasament”.

În ciuda problemelor enunțate, tehnicianul englez privește încrezător în viitorul echipei României, remarcând şi câţiva "stejari" în această campanie de calificare: "Cu siguranţă, sunt convins că vom progresa şi mai mult. Linia întâi a crescut mult, a progresat şi a devenit un puncte forte al nostru. De asemenea linia a treia, mă gândesc la Chirică. Nu vorbesc despre Macovei şi Gorin, care deja au foarte multă experienţă. Apoi e Ser. Sunt jucători tineri care se alătură celor cu experienţă mai multă. Rupanu a avut momente foarte bune de joc. Dacă ne uităm la linia de treisferturi, am început să străpungem linia de apărare. Avem jucători tineri ca Onuțu, Melinte, Dumitru, care sunt foarte puternici purtători de balon în toate meciurile, străpung apărarea adversă, găsesc breşe, iar Tomane şi Vaovasa sunt excepţionali. Dacă ne uităm la toate meciurile, am străpuns apărarea adversă de foarte multe ori, însă fără a finaliza în puncte acţiunile. Asta ne arată că felul în care am abordat şi pregătit aceste momente este foarte bun, doar că în acea clipă cheie, în meci, a lipsit suportul sau am fost penalizaţi".

De asemenea, Andy Robinson a afirmat că jucătorii sunt realişti în ceea ce priveşte şansele de calificare la Cupa Mondială din Franţa: "Ştiu că au avut calificarea în mână, că au avut această posibilitate. Sunt dezamăgiţi, dar ştiu că au această şansă de a merge la recalificare şi acesta este elementul pe care trebuie să ne concentrăm. Nu poţi să mai dai timpul înapoi acum, să te întrebi ce ar fi fost dacă nu ai fi ratat ceva, ce putem face acum este să ne concentrăm pe viitor, pe ceea ce urmează, pe jocul nostru, pe ceea ce dorim să jucăm: am reuşit să depăşim linia de apărare adversă, am pierdut ocazii de a marca, am făcut greşeli, astea sunt lucrurile pe care trebuie să le corectăm, pe astea trebuie să ne concentrăm, nu pe greşelile făcute. Aceasta este cheia pentru rugbyul românesc, să privim înainte să vedem ce putem îmbunătăţi din acest punct încolo. Vom avea în vară meciurile internaţionale, trebuie să ne focusăm pe ele, să putem pregăti cât mai bine turneul din noiembrie", a mai spus Robinson.

Englezul s-a referit și la dorinţa românilor de a se califica la Cupa Mondială drept o disperare care conduce la o presiune uriaşă asupra jucătorilor: "Este de înţeles având în vedere ceea ce s-a întâmplat la precedenta ediție, iar câteodată prea multă dorinţă poate crea o presiune uriaşă şi prea multă tensiune, care te împiedică să ajungi la nivelul la care ar trebui să fii pentru că pune sub semnul întrebării întreaga muncă a jucătorilor, progresul lor. Punctul final este să ducem România la Cupa Mondială, iar asta înseamnă în primul rând încredere".

Antrenorul englez a precizat că în vară România va avea câteva meciuri test, unele prin care să se pregătească participarea la turneul de recalificare din toamnă la care vor avea oportunitatea să evolueze jucători mai tineri: "Vom avea discuţii cu World Rugby în următoarele două luni şi vom avea câteva meciuri internaţionale în iulie în care vom miza mai mult pe jucătorii tineri, jucători care nu au avut oportunitatea să evolueze foarte mult în această ediţie a Rugby Europe Championship: Neculau, Lama, Popoaia, sportivi care vor avea astfel posibilitatea să prindă meciurile din luna noiembrie", a mai spus Robinson.

Clasată pe locul 3 în ierarhia cumulată a edițiilor 2021 și 2022 ale Rugby Europe Championship, echipa României va participa în noiembrie viitor la un turneu de recalificare. Adversare îi vor fi echipe din zona Americilor, Africa și Oceania/Asia. Potrivit estimărilor în baza trecutului lor sportiv, România va întâlni echipele din Chile, Kenya și Hong Kong.

În cazul în care va câştiga turneul de recalificare, România va face parte din Grupa C la turneul final din Franţa, alături de Ţara Galilor, Australia, Fiji şi Georgia. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...