Wikipedia

Rezultatele căutării

miercuri, 22 iunie 2022

NATAȚIE / CM 2022: David Popovici avertizează că acesta este doar ”începutul, avem un lung drum”

Devenit campion mondial la 100 m liber, după ce triumfase și la 200 m liber, David Popovici (17 ani) a declarat, astăzi (miercuri, 22 iunie), la Arena Dunărea din Budapesta, că primele două medalii de campion mondial sunt doar începutul unui drum lung. Așa cum a subliniat Roxana Fleșeru (Gazeta Sporturilor), românul a devenit al doilea înotător din istorie, după americanul Jim Montgomery (1973), care a izbutit „dubla” – victorii la 100 m și 200 m liber – la Campionatul Mondial.

La ieşirea din bazin, David Popovici a spus: ”Cred că sunt mai mândru de medalia de la 200 metri. Acesta este doar începutul, avem un lung drum. Vă iubesc pe toţi şi vă mulţumesc că v-aţi uitat".

Bucureșteanul a revenit mai apoi într-o intervenție la TVR: "Sper că v-am făcut pe toţi mândri şi mă bucur că milioane de români au urmărit finala. Nu a fost un concurs pentru care m-am pregătit foarte tare, dar am fost în stare competiţională bună şi mă bucur că pot să mă surprind. Înotul este un sport foarte sănătors şi fotbalul la fel, susţin orice sport. Îmi place să mi se spună Racheta din România, da. Cum sunt eu? Un puşti ca înoată repede, un tip banal care este capabil să facă lucruri extrordinare şi inspiră oameni".

Plecat în cursă pe culoarul 4, David Popovici a oprit cronometru în 47,58 de secunde. Pe locurile următoare s-au clasat francezul Maxime Grousset (47,64 secunde), canadianul Joshua Liendo Edwards (47,71s), chinezul Zhanle Pan (47,79s), americanul Brooks Curry (48,00s), ungurul Nandor Nemeth (48,13s), britanicul Lewis Edwards Burras (48,23s) și italianul Alessandro Miressi (48,31s).

Înainte de 2022, România a mai obţinut doar de două ori aurul mondial la nataţie, dar în competiția fetelor. Au reușit performanța Tamara Costache (1986 - 50 m liber) şi Diana Mocanu (2001 - 200 m spate).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...