Wikipedia

Rezultatele căutării

luni, 27 iunie 2022

NATAȚIE / CM 2022: David Popovici visează să devină cel mai rapid din istorie în probele sale

Dublu campion mondial la Budapesta, săptămâna trecută, înotătorul de liber David Popovici (17 ani) a declarat, duminică seară, la revenirea în ţară, că îşi doreşte să devină cel mai rapid din istorie. În cele două finale la care a concurat la CM de natație, bucureșteanul s-a impus în 47,12 secunde (100 m liber) și în 1:43,21 (200 m liber), ceea ce reprezintă recorduri mondiale la juniori.

Asaltat de ziariști în Salonul Oficial al Aeroportului ”Henri Coandă”, David Popovici a recunoscut că nu este obişnuit cu atât multă atenţie, dar a adăugat că este tot el, la fel de natural: ”Vreau să le mulţumesc celor care au crezut în mine, care mă susţin, şi tuturor românilor care m-au urmărit şi au stat cu sufletul la gură în faţa ecranelor şi care au venit să mă urmărească la Budapesta. Cred că multă lume ar vrea să fie în postura mea, cu atât de multă susţinere. Sunt onorat să reprezint ţara asta frumoasă şi să vă simt alături de mine”, a spus Popovici.

Campionul a subliniat că abia aşteaptă să concureze la Campionatul European de juniori, competiţie găzduită de România, la Otopeni, la începutul lunii următoare. “Abia aştept să concurez la Europenele de juniori, să simt cum e să concurez la mine acasă. Vreau ca tribuna să fie cât mai gălăgioasă şi să ne strige numele când avem o probă şi să ne simţim cu adevărat speciali. Cred că Europenele de juniori de la noi o să fie memorabile”.

Popovici speră ca reușitele sale să lase urme: “Pot să sper că valul pe care l-am creat acum va aduce reacţii pozitive şi va ajuta sportul să progreseze în ţara asta, pentru că are nevoie de o resuscitare. De-abia aştept să văd cum am reuşit să schimb acest sport. Sper ca în acest proces să fi inspirat cât mai mulţi oameni nu numai să facă sport, ci să aibă o viaţă cât mai sănătoasă”.

David Popovici s-a referit și la faptul că la Mondialul de la Budapesta a reușit să egaleze performanța lui Jim Montgomery (SUA), care a reușit „dubla” la ediția din 1973 (victorii la 100 m și 200 m liber): ”Aseară am vorbit la telefon cu singurul om care a făcut asta vreodată. Ţinta mea este să devin în fiecare zi o versiune mai bună decât a mea. Cred că asta este şi reţeta pentru o viaţă fericită. Mi-ar plăcea să fim în faţa absolut tuturor. Ăsta e cel mai mare vis profesional al meu. Am reuşit să bifez pe lista mea de visuri. Am vrut să devin cel mai bun din lume. Visul meu este să devin cel mai rapid din istorie. Dacă se poate într-o probă ar fi super, dacă ar fi în două ar fi și mai super. Visul meu este să inspir cât mai multă lume”, a mai spus dublul campion mondial.

Până la ediția din acest an, România a mai obţinut doar de două ori aurul mondial la nataţie, dar în competiția fetelor. Au reușit performanța Tamara Costache (1986 - 50 m liber) şi Diana Mocanu (2001 - 200 m spate).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...