Wikipedia

Rezultatele căutării

sâmbătă, 6 noiembrie 2021

NATAȚIE / CE ÎN BAZIN SCURT: David Popovici a devenit campion european la 200 m liber în bazin scurt

Legitimat la CS Dinamo, David Popovici a obţinut, astăzi (sâmbătă, 6 noiembrie), medalia de aur în proba de 200 m liber la Campionatele Europene de nataţie în bazin scurt, de la Kazan. Coleg la club, Robert Glinţă a câștigat două medalii la Kazan: argint la 100 m spate şi bronz la 50 m spate.

Popovici a încheiat proba de 200 m liber în 1:42,12, nou record naţional, potrivit CS Dinamo. Pe locul 2 s-a clasat olandezul Luc Kroon (1:42,20), iar pe trei a terminat tot un olandez, Stan Pijnenburg (1:42,51).

De la ora 19.09, Popovici va concura şi în semifinale la 100 m liber, fază în care este calificat şi Robert Glinţă.

Născut în 15 septembrie 2004, la București, David Popovici practică înotul de la 4 ani. Format la CSA Steaua București, el a trecut după Jocurile Olimpice de la Tokyo la CS Dinamo București. Sportivul a devenit cunoscut după evoluția sa la Festivalul European al Tineretului Olimpic de la Baky, din 2019 (locul 1 la 100 m liber, locul 2 la 50 m liber și 200 m liber) și la ampionatul European de juniori de la Roma, din vara trecută (locul 1 la 50 m liber, 100 m liber, 200 m liber, locul 2 la 4x100 m liber). La ultima competiție, în 8 iulie 2021, la Roma, a stabilit un nou record mondial la juniori în proba de 100 m liber (47,30 secunde). Apoi, la 27 iulie 2021, la Tokyo, a doborât recordul european de juniori la 200 m liber (1:44,68). 

În iulie trecut, David Popovici (16 ani) a cucerit a treia medalie de aur la Campionatul European de juniori de la Roma, devenind campion continental la 50 de metri. Sportivul pregătit de antrenorul Adrian Rădulescu a fost cronometrat în 22,22 secunde, fiind mai rapid cu peste jumătate de secundă decât ocupantul locului 2. La Roma bucureșteanul a mai câștigat medalia de aur la 100 m liber (47,30 s) și 200 m liber (1:45,95), doborând și recordul mondial, precum și una de argint cu ştafeta României de 4x100 m liber (3:19,93), alături de Mihai Gergely, Ştefan Cozma şi Patrick Dinu. 

Participant la Festivalul Olimpic al Tineretului European de la Baku, în 2019, David Popovici a fost desemnat portdrapelul României. „Mi-am dorit foarte mult să îmi ating obiectivele la FOTE. Așa că am făcut tot ce mi-a stat în putință să reușesc. M-am antrenat foarte mult și m-am concentrat extraordinar de tare”, a declarat acesta atunci. Întrebat care este secretul reușitei sale, Popovici a zâmbit, amuzat, iar apoi a spus: „Cred că singurul... secret este faptul că trebuie să îți placă ceea ce faci cu adevărat. Nu cred că există o cheie a succesului în acest sport”, a spus sportivul care a ajuns să practice înotul datorită unui doctor ortoped. „Mi-a recomandat să merg la bazin din cauza unei probleme pe care o aveam la spate. După ce mi-am rezolvat problema, am continuat pentru că îmi plăcea enorm de mult”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...