Wikipedia

Rezultatele căutării

luni, 13 decembrie 2021

FORMULA 1: Latifi s-a declarat dezamăgit că a provocat accidentul în urma căruia s-a decis campionul mondial

Component al echipei Williams, Nicholas Latifi a fost cel care a provocat accidentul din turul 53 care a condus la pătrunderea pe circuitul de la Abu Dhabi a mașinii de securitate, implicit la anularea avansului de aproape douăsprezece secunde pe care Lewis Hamilton (Mercedes) îl avea față de Max Verstappen (Red Bull). Cum a influențat, indirect, lupta pentru titlul mondial, canadianul s-a declarat dezamăgit de această situație.

Aflat la conducerea cursei încă de la start, cu mici excepții, Hamilton părea a avea în mână un nou titlu mondial, cel de-al 8-lea. N-a fost însă așa. Un acroșaj între monoposturile lui Nicholas Latifi și Mick Schumacher a făcut ca primul să lovească parapetul... Și cum monopostul a rămas perpendicular pe zidul de protecție, pe circuit a pătruns safety-car-ul. Ceea ce a condus la anularea avansului pe care Hamilton îl avea asupra lui Verstappen. În răstimpul în care mașina de securitate a rulat pe traseu olandezul a avut timp să facă un schimb de pneuri. Iar apoi, în ultimul tur, acesta a reușit să-l depășească pe britanic, care rula cu cauciucuri uzate... Astfel s-a decis titlul mondial la Formula 1 în 2021.

După cursă, Latifi a declarat: "A fost o cursă grea astăzi şi ne-am luptat să ţinem ritmul. Spre sfârşitul cursei, am avut un duel cu Mick Schumacher şi am fost forţat puţin în exterior, dar corect, în virajul 9. Anvelopele mele s-au murdarit din cauza rulării în afara pistei şi ulterior am făcut o mică greşeală şi, din păcate, am avut accident. Evident, nu aşa am vrut să închei sezonul. Aşa că este dezamăgitor”, a declarta el, potrivit racefans.com.

O reacție diferită a avut Christian Horner, şeful echipei care a avut de beneficiat de accidentul produs de Latifi: "O să primească Red Bull pe viaţă, cu siguranţă".

Este de precizat că înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu 11,9 secunde avans faţă de Verstappen, iar între cei doi rivali se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur. Iniţial, directorul de cursă şi şeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis ca mașinile întârziate să rămână pe poziție, însă mai apoi acesta s-a răzgândit şi le-a permis întârziaților să revină în coada plutonului. Această ultimă situaţie a "pulverizat" avantajul lui Hamilton şi i l-a plasat în "coaste" pe Verstappen, care între timp trecuse pe la boxe şi "încălţase" cauciucuri de compoziţie soft. S-a mai concurat doar un tur fără mașină de securitate suficient pentru olandez să-l întreacă pe pilotul britanic, a cărui maşină era echipată cu pneuri dure uzate, şi să-i "sufle" titlul mondial.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...