Wikipedia

Rezultatele căutării

miercuri, 26 ianuarie 2022

SCHI ALPIN: Ania Caill se declară dezamăgită de Comitetul Olimpic și Sportiv Român

Într-o postare pe rețelele sociale, Ania Caill (35 de ani) a anunțat că locul suplimentar obţinut de ea pentru Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing a fost refuzat de Federația Română de Schi Biatlon (FRSB). Schioarea a anunțat, zilele trecute, într-un mesaj pe Facebook că nu a fost trecută pe lista sportivilor români care vor participa la competiția din China. Și că în locul ei va merge o sportivă de pe locul 1.700 mondial."Sunt tristă, dar mai ales dezamăgită de tot sistemul din România", scrie Caill, care este cea mai titrată practicantă de schi alpin a României. Caill a participat la edițiile din 2014 și 2018 ale Jocurilor Olimpice de iarnă.

Aflată în conflict cu Federaţia Română de Schi Biatlon, schioarea născută în Franța a precizat: "Federaţia Română de Schi Biatlon împreună cu Comitetul Olimpic Sportiv Român au refuzat locul suplimentar. Această decizie este o mare lipsă de respect faţă de valorile sportive şi olimpice, faţă de sportivi, faţă de culorile ţării. Să nu duci la Olimpiadă pe cei mai buni şi să privezi Lotul Olimpic de încă un sportiv calificat este inadmisibil. Cu decizia asta au renunţat inclusiv la o bursă olimpică suplimentară pentru Olimpiada din Milano 2026. Locul suplimentar adus României a fost după 4 ani de muncă şi sacrificii enorme. Asta este dovada clară a rezultatelor mele care m-au urcat în clasamentul mondial. Asta este replica cea mai bună la spusele avansate de Puiu Gaspar. Da, am progresat enorm de 10 ani încoace, şi da rezultatele mele la probele de viteză sunt de admirat şi ironia este ca s-ar fi putut profita de asta”, a subliniat schioarea de alpin.

Sportiva s-a declarat dezamăgită de preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, Mihai Covaliu: ”Despre COSR, nu am cuvinte să îmi exprim extrema dezamăgire pe care o simt. În special către domnul Covaliu. Mi-aţi promis acum 4 ani că totul va fi bine şi ca voi fi în programul «samurai» organizat pentru Beijing. Greşeala mea a fost că am avut încredere în dvs, o greşeală pe care o voi regreta toată viaţa mea. V-am crezut şi mi-aţi luat patru ani din viaţă, patru ani în care am suferit zi de zi din cauza unui sistem defect care nu ajută sportivii, patru ani în care a trebuit să mă zbat la fiecare obstacol aruncat pe drumul meu de către propria mea ţară... Sunt dezgustată să văd că răutatea şi incompetenţa înving în România. Cei care au contribuit direct sau indirect la aşa sistem, sunteţi absolut toţi nişte complici. Oameni buni, vă rog să vă treziţi, să vă zbateţi pentru valorile voastre. Suntem în 2022, avem voie să credem, să vorbim, să ne zbatem pentru un viitor mai bun, mai frumos, mai sănătos”, a mai scris schioarea.

La JO de la Beijing, la schi alpin, România va fi reprezentată de Maria Constantinescu (slalom, slalom uriaş) şi Alexandru Ştefănescu (slalom, slalom uriaş). Sportivă cu dublă cetăţenie, română şi franceză, Ania Caill a ocupat următoarele locuri la Jocurile Olimpice de iarnă: 22 - supercombinată, 30 - Super G, 51 - slalom uriaș (Soci 2014), 28 - coborâre, 36 - Super G (Pyeongchang 2018). Ea a ocupat poziția a 28-a la CM 2019, la Super G, respectiv 37 la coborâre. 

Ania a moștenit pasiunea pentru schi, pentru sport de la mama ei, Dana Caill, care, la începutul anilor 90, a decis să plece în Franța, la studii. A urmat cursurile Universității din Limoges, specializându-se în matematică. A devenit profesoară, iar atunci când s-a mutat la Perpignan, și-a dus fetele, pe Ania și Andra, la schi în stațiunea Font Romeu, aflată la o altitudine de peste 2.000 de metri. Practicantă de karate și schi pe când era în țară, Dana Caill le-a încurajat și pe copilele ei să facă sport. Și-a găsit mai apoi un post de profesor la Font Romeu, iar apropierea Aniei de pârtie s-a dovedit a fi providențială.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...