Nu este pentru prima dată când Armstrong este acuzat că ar fi utilizat un motoraș la bicicleta sa de concurs. În 2018, a făcut-o Philippe Brunel, care a publicat o anchetă în acest sens. Acum, un al jurnalist francez, Antoine Veyer, specializat în ciclism, a ajuns la concluzia că Lance Armstrong avea montat pe bicicleta sa un motoraş de circa 800 de grame care avea o putere de 500 de W! Potrivit acestuia, americanul declanșa propulsorul când atingea spatele de la şaua bicicletei. Din acel moment, el își mărea semnificativ viteza de deplasare. Conform aceleiași surse, bateria motoraşului ar fi fost fixată în sticla pentru apă pe care Armstromg o avea pe bicicletă. În plus, folosirea acestui dispozitiv nu făcea ca sportivul să nu mai depună efort. "Nu este ca şi cum ai merge pe motocicletă. Trebuie să munceşti din greu ca să-l faci să meargă", a declarat Harry Gibbings, şeful Typhoon, firmă care produce astfel de motoare, potrivit „Mundo Deportivo”.
Bicicleta cu motoraș a fost inventată de fizicianul Itsvan Varjas. Acesta a avut ideea de a înlocui dopajul „chimic” cu acela „tehnologic”. El a pus la punct primul prototip de bicicletă cu motoraș în septembrie 1998, la câteva luni după prima victorie a lui Lance Armstrong în Turul Franței. Apoi, respectiva bicicletă a fost ameliorată, ajungând să fie mult mai silencțioasă și eficientă. Și să coste din acest motiv în jur de două milioane de dolari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu