Ultima cursă în care pilotul britanic nu s-a clasat în puncte s-a desfășurat în 1 iulie 2018, pe circuitul din Austria, când acesta a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme de presiune a combustibilului, care a afectat cutia de viteze. Cum nici colegul lui Hemilton, finlandezul Valtteri Bottas, a terminat cursa pe locul 12, este pentru prima dată din 2012 când Mercedes nu obține niciun punct la un mare premiu de Formula 1.
Extrem de tehnică, cursa de la Baku a debutat cu Charles Leclerc (Ferrari) în pole position, însă pilotul rezident în Monaco a fost întrecut repede de Hamilton, al doilea la start. Mai apoi, Max Verstappen, lider al clasamentului piloţilor, a profitat de schimbul de pneuri mai rapid efectuat de echipa lui şi a trecut la conducere, urmat de coechipierul său, Sergio Perez (locul 7 pe grila de start), şi de Hamilton. Această ordine s-a menținut o mare parte din cursă, inclusiv după ce întrecerea a fost neutralizată cu safety car, în turul 31, în urma accidentului suferit de canadianul Lance Stroll (Aston Martin). Cu cinci tururi înainte de final ierarhia a fost dată peste cap. Când nimeni nu se mai aștepta, Verstappen a suferit o pană (pneul stânga-spate), a pierdut controlul volanului şi a lovit parapetul de pe marginea traseului. Cum monopostul n-a putut fi îndepărtat de pe circuit, imediat, și exista riscul unui accident major, cursa a fost oprită cu steagul roşu. Iar olandezul a fost nevoit să abandoneze.
După o întrerupere de mai bine de jumătate de oră, întrecerea a fost reluată pentru parcurgerea celor trei tururi rămase. Hamilton a atacat la restart, a trecut în frunte, însă a frânat târziu în primul viraj şi a ieşit în decor, pe o ieșire de refugiu... Britanicul a revenit pe pistă pe ultimul loc şi a terminat abia pe locul 15, departe de pozițiile în care se dau puncte.
Mai apoi, în discuțiile cu echipa sa, englezul a spus: "Am lăsat <<magicul>> deschis? Aş fi putut jura că l-am oprit". Hamilton a făcut referire la un buton aflat pe volanul monopostului Mercedes. Prin apăsare, acesta îi ajută pe piloţi să îşi încălzească mai bine anvelopele şi frânele în timpul tururilor de formare şi la restartul după intrarea pe pistă a maşinii de siguranţă. Respectivul buton modifică echilibrul frânării, orientând-o către roţile din faţă, iar forţa de frânare suplimentară aplicată produce o căldură suplimentară în discuri, care este apoi radiată pe anvelopele din faţă. Butonul „magic” este de obicei deconectat pentru startul cursei, atunci când echilibrul frânării revine la setările normale. Cu toate acestea, Hamilton suspectează că a atins cumva butonul şi l-a reactivat în timp ce se forma grila la restart, când rula alături de Perez.
Întrebat după cursă ce s-a întâmplat, Hamilton a spus: "Nu sunt pe deplin sigur, dar am lovit un fel de comutator care a făcut să funcţioneze doar frânele din faţă. Există un buton pe care îl avem ca să ne ajute să menţinem frânele din faţă ridicate (n.r. - la temperatură) şi, pe măsură ce Perez a venit spre mine, am reacţionat şi am atins din greşeală comutatorul. S-a blocat şi am mers drept înainte". O explicație asemănătoare a dat și șeful echipei Mercedes, Toto Wolff: "A atins un buton şi echilibrul frânării s-a schimbat. Frânarea s-a făcut numai pe faţă şi evident maşina nu s-a oprit. A fost o problemă cu degetul", a spus el.
Următoarea cursă de Formula 1 este programată în 20 iunie, pe circuitul de la Le Castellet (Franța).
Clasament MP Azerbaidjan
1. Sergio Perez (Mexic / Red Bull) 2h 13:36,410
2. Sebastian Vettel (Germania / Aston Martin) la 1,385 s
3. Pierre Gasly (Franța / Alpha Tauri) la 2,762 s
4. Charles Leclerc (Monaco / Ferrari) la 3,828 s
5. Lando Norris (Marea Britanie / McLaren) la 4,754 s
6. Fernando Alonso (Spania / Alpine) la 6,362 s
7. Y Tsunoda (Japonia / Alpha Tauri) la 6,624 s
8. Carlo Sainz Jr. (Spania / Ferrari) la 7,709 s
9. Daniel Ricciardo (Australia / McLaren) la 8,874 s
10. Kimi Raikkonen (Finlanda / Alfa Romeo Racing) la 9,576 s
Clasamente generale
Piloți
1. Max Verstappen (Olanda / Red Bull) 105 puncte
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie / Mercedes) 101 puncte
3. Sergio Perez (Mexic / Red Bull) 69 puncte
4. Lando Norris (Marea Britanie / McLaren) 66 puncte
5. Charles Leclerc (Monaco / Ferrari) 52 puncte
6. Valtteri Bottas (Finlanda / Mercedes) 47 puncte
7. Carlo Sainz Jr. (Spania / Ferrari) 42 puncte
8. Pierre Gasly (Franța / Alpha Tauri) 31 puncte
9. Sebastian Vettel (Germania / Aston Martin) 28 puncte
10. Daniel Ricciardo (Australia / McLaren) 26 puncte
Constructori
1. Red Bull Racing 174 puncte
2. Mercedes 148 puncte
3. Ferrari 94 puncte
4. McLaren 92 puncte
5. Alpha Tauri 39 puncte
6. Aston Martin 37 puncte
7. Alpine 25 puncte
8. Alfa Romeo Racing 2 puncte
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu