Wikipedia

Rezultatele căutării

joi, 25 martie 2021

VOLEI / CHALLENGE CUP (FEMININ): Volei Alba Blaj a pierdut finala, Alexia Căruțașu a cucerit trofeul cu Sistem9 Yeşilyurt Istanbul

Echipa feminină Volei Alba Blaj a fost învinsă (0:3), miercuri, în deplasare, de formaţia turcă Sistem9 Yeşilyurt Istanbul, în manşa retur a finalei ediției 2020/2021 a Challenge Cup. În tur, gruparea din capitala Turciei s-a impus tot cu 3:0. La Yeşilyurt evoluat cu succes Alexia Ioana Căruţaşu (17 ani), care a fost declarată MVP-ul finalei. Bucureșteanca a fost, totodată, cea mai bună  realizatoare a competiției.

Fiică a foștilor internaționali de baschet Andreea și Virgil Căruțașu, Alexia a ales voleiul. Explicația este simplă. Și bunicul dinspre mamă, Sandu Kapelovies, dar și mătușa ei, Alice Kapelovies au făcut carieră la fileul înalt. Sigur este că alegerea Alexiei s-a dovedit mai mult decât inspirată. 

În 2017, pe când avea doar 14 ani, Alexia a impresionat la Europenele de junioare U16/U17 din Bulgaria, unde, doar neșansa, a făcut ca România să ocupe doar locul 7. Cu victorii în primele trei meciuri – 3:1 cu Belgia, 3:2 cu Cehia și 3:1 cu Turcia -, naționala noastră a dat speranțe într-o clasare la vârf. Au urmat, însă, două eșecuri la limită (2:3 cu Belarus, 100-95 la punctaveraj general, și 2:3 cu Rusia), care au trimis formația noastră în grupa locurilor 5-8. Tricolorele au ocupat, în final, poziția a 7-a, iar Alexia și colegele sale au resimțit multe regrete mai apoi. ”Sunt sigură că se putea obține mai mult. Știu ca eu și fetele putem și ne dorim mai mult. Putem juca mai bine ca acum. Mai avem mult de muncă pentru a fi sus! Mai avem de lucrat la preluare, la serviciu! Eu trebuie să mai muncesc la blocaj, dar și la repunerea mingei în joc”, ne-a declarat Alexia, după care a explicat de ce a ales voleiul, și nu baschetul: ”Mi-a plăcut mult mai mult decât baschetul. Când eram mică mergeam la meciurile lui tataie. Și a început să îmi placă. Am avut de gând să merg la baschet, dar am zis că nu vreau să stric tot ceea ce am făcut în patru ani la volei. Și am râmas la volei. La ambele sporturi țin foarte mult”.

Apartenența la o familie de sportivi a ajutat-o pe Alexia în sensul că ea a descoperit de mică lumea sportului, dar talentul și calitățile sale au fost cele care au propulsat-o spre elită. Așa se explică și includerea ei în lotul de senioare a CSM București, în 2017. Adică la gruparea care cucerise în 2016 primul trofeu european la nivel de cluburi din istoria voleiului românesc, la feminin. Avea 13 ani pe atunci și o talie (1,81 m) tocmai bună pentru sportul la fileul înalt. Și impresionase la Balcaniada de cadete, unde fusese desemnată cea mai valoroasă trăgătoare.

Firește că acea promovare la CSMB a bucurat-o pe Alexia, care a mărturisit atunci: ”Tatăl meu (n.r. - fostul internațional de baschet Virgil Căruțașu) mi-a spus că trebuie să muncesc foarte mult ca să ajung unde îmi doresc. Și că trebuie să îmi stabilesc mereu obiective cât mai înalte. Atunci când ştiu unde vreau să ajung, prin muncă voi atinge preformanţe şi mai înalte. Deşi tatăl meu este fost baschetbalist, el este idolul meu”.

În 2018, Alexia a ajuns în Turcia, la Vakifbank Istanbul, formație care a câștigat Liga Campionilor în 2011, 2013, 2017 și 2018. După un campionat, a trecut la Yeșilyurt Istanbul, o altă formație de top din țara aflată pe două continente.  

Căruțașu a izbutit 128 de puncte în această ediție a Challenge Cup, fiind cea mai bună realizatoare a competiției. Ea a punctat astfel: 19 puncte - retur finală, 11 puncte - tur finală, 27 puncte - retur semifinală, 47 puncte - tur semifinală, 11 puncte - sferturi de finală, 13 puncte - optimi de finală.

În finala cu Volei Alba Blaj, Sistem9 Yeşilyurt Istanbul s-a impus cu 3:0 (17, 17, 12) în retur, după ce câștigase cu 3:0 (12, 18, 16) și în prima manșă, la Tg. Mureș. În fazele precedente, gruparea a trecut de THY Istanbul (3:2 și 3:2), Kairos Ponta Delgada (3:0) și TK Kaunas VDU (3:0).

Până în finală, Volei Alba Blaj a avut următorul traseu: 3:0 cu  Sanaya Libbys La Laguna (Spania), 3:0 cu VK Prostejov (Cehia) și 3:0 și 3:1 cu 1.MCM-Diamant Kaposvar (Ungaria). Gruparea transilvană a mai disputat finala Ligii Campionilor în 2018, la București, și pe aceea a Cupei CEV din 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FOTBAL / CUPA ROMÂNIEI: Dan Petrescu susține că evoluția CFR-ului a fost un „dezastru”

Campioană a României, CFR Cluj a scos un egal (1-1), astăzi (joi, 20 octombrie), în disputa cu echipa Universitatea Cluj, una care a contat ...